VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
K VZÁJOMNEJ SPOKOJNOSTI
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
I. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. "Poskytovateľom" sa rozumie SZČO Mgr. Lívia Horváthová,
so sídlom Závadská 22, 831 06 Bratislava-Rača, Slovenská republika, IČO:
33806748, DIČ: 1020188367, ŽR číslo: 103-4837, zo dňa 10.02.2016, OÚ Bratislava.
2. "Objednávateľom" sa rozumie akákoľvek fyzická alebo právnická osoba, ktorej
Poskytovateľ poskytuje služby na základe objednávky.
3. "Službami" sa rozumejú prekladateľské a tlmočnícke služby a tiež ďalšie
doplnkové služby poskytované Poskytovateľom na základe objednávok uskutočnených
Objednávateľom (ďalej len "služby").
4. Obchodný vzťah medzi Objednávateľom a Poskytovateľom vzniká na základe
objednávky Objednávateľa a na základe potvrdenia takejto objednávky
Poskytovateľom.
5. Podmienky obchodného vzťahu je možné meniť, dopĺňať alebo zrušiť iba
písomnou dohodou Objednávateľa a Poskytovateľa.
II. OBJEDNÁVKA
1. Objednávateľ sa objednávkou zaväzuje zaplatiť
Poskytovateľovi za požadované prekladateľské, tlmočnícke alebo iné služby
odmenu.
2. Objednávka musí mať písomnú formu a je možné uskutočniť ju elektronicky
alebo na základe objednávky doručenej, resp. odovzdanej osobne.
3. Poskytovateľ akceptuje objednávku Objednávateľa, na ktorej je uvedené
referenčné číslo cenovej ponuky na dopytovanú službu, konečná suma objednávky a
termín plnenia.
4. Poskytovateľ bez zbytočného odkladu potvrdí každú prijatú objednávku písomne
alebo telefonicky. Za potvrdenie objednávky sa v prípade prekladateľských
služieb považuje aj fyzické prevzatie podkladov určených na preklad od
Objednávateľa.
5. Ak Poskytovateľ nepotvrdí Objednávateľovi prijatie objednávky, resp. potvrdí
prijatie objednávky s výhradami, má sa za to, že obchodný vzťah nevznikne, kým
k dohode nedôjde.
6. Obchodný vzťah medzi Objednávateľom a Poskytovateľom vzniká aj vtedy, ak
Objednávateľ akceptuje návrh Poskytovateľa na zmenu podmienok v objednávke.
III. PRÁVA A POVINNOSTI OBJEDNÁVATEĽA A POSKYTOVATEĽA
1. Poskytovateľ sa zaväzuje poskytnúť Objednávateľovi služby
v zmysle podmienok špecifikovaných v objednávke.
2. Poskytovateľ sa zaväzuje, že pri poskytovaní služieb Objednávateľovi bude
dodržiavať pokyny Objednávateľa. Ak text/nahrávka/rečnícky prejav, ktorý je
predmetom objednávky, obsahuje odborné a ináč zvláštne výrazy, skratky a pod.,
je Objednávateľ povinný odovzdať Poskytovateľovi zoznam používanej príslušnej
terminológie v príslušnom jazyku, alebo poskytnúť Poskytovateľovi iné pomocné
materiály, či do objednávky uviesť zodpovednú osobu, ktorá bude poverená
konzultáciou odbornej terminológie. Ak tak neurobí, na neskoršie reklamácie
týkajúce sa tejto terminológie nebude braný ohľad.
3. Poskytovateľ berie na vedomie, že akékoľvek dôverné informácie získané počas
poskytovania služby sú obchodným tajomstvom a nebude takéto informácie
poskytovať tretím osobám s výnimkou tretích osôb, ktoré musia prísť do styku s
takýmito dôvernými informáciami za účelom ich prekladu, jazykovej korektúry
alebo inej úpravy textu alebo ich využívať iným spôsobom, pre účely iné ako
účely poskytnutia dohodnutej služby bez predchádzajúceho súhlasu Objednávateľa,
s výnimkou aplikácie príslušných ustanovení zákona č. 211/2000 Zbierky zákona o
slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov.
4. Právo na zaplatenie odmeny vzniká Poskytovateľovi poskytnutím služby v
zmysle objednávky.
IV. REKLAMÁCIA A STORNO ZÁKAZKY
1. Objednávateľ uplatňuje prípadné reklamácie u
Poskytovateľa písomne, bez zbytočného odkladu po ich zistení, najneskôr však do
10 dní od poskytnutia služby. V reklamácii je potrebné uviesť jej dôvod a
popísať charakter nedostatkov na konkrétnych prípadoch.
2. Poskytovateľ nezodpovedá za nedodržanie termínu dodania/poskytovania služby,
pokiaľ bolo takéto omeškanie alebo nedodanie spôsobené prekážkou na strane
Objednávateľa, vyššou mocou alebo treťou stranou a Poskytovateľ nemohol takúto
prekážku predvídať. Ak sa Poskytovateľ a Objednávateľ dohodli, že služba bude
dodaná elektronicky a Objednávateľ nedostane službu včas, je povinný
Poskytovateľa na túto skutočnosť bezodkladne upozorniť. V opačnom prípade
Poskytovateľ nie je povinný uznať reklamáciu Objednávateľa ohľadom nedodržania
termínu dodania služby.
3. V prípade oprávnenej reklamácie je Poskytovateľ povinný zabezpečiť na
vlastné náklady nápravu.
4. Poskytovateľ zodpovedá za škodu spôsobenú nedodržaním podmienok v objednávke
maximálne do výšky dvojnásobku ceny objednávky.
5. V prípade sporu o hodnotení dosiahnutej akosti sa Objednávateľ a
Poskytovateľ zaväzujú uznávať posudok spôsobilého kvalifikovaného špecialistu
alebo posudok súdneho prekladateľa, resp. tlmočníka.
6. Ak dôjde k prijatiu objednávky Objednávateľa, Objednávateľ je oprávnený
zrušiť takúto objednávku, ak uhradí Poskytovateľovi časť odmeny pripadajúcu na
už vyhotovenú časť objednávky, najmenej však 50% z celkovej dohodnutej ceny v
prípade tlmočenia a 20 % z celkovej dohodnutej ceny v prípade ostatných
služieb.
V. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Predbežná kalkulácia ceny je
bezplatná a nezáväzná. Presná cena v prípade prekladov bude upravená
podľa počtu normostrán alebo slov v cieľovom jazyku a v prípade
tlmočenia podľa jeho druhu.
2. Všetky ceny uvedené v cenníku sú v € bez DPH.
3. V prípade poskytnutia dodatočných služieb bude cena a podmienky takejto
dodatočnej služby stanovené osobitnou dohodou.
4. Platba bude uskutočnená na základe faktúry vystavenej Poskytovateľom, ktorá
bude slúžiť ako daňový doklad. Faktúra bude spĺňať formálne náležitosti faktúry
v zmysle zákona. Poskytovateľ môže od Objednávateľa požadovať aj platbu vopred.
V tom prípade mu po potvrdení objednávky pošle zálohovú faktúru a po prijatí
časti alebo celej sumy objednávky uvedenej na zálohovej faktúre na účet a
dodaní služby vystaví faktúru daňový doklad.
5. Objednávateľ potvrdením objednávky udeľuje Poskytovateľovi súhlas s tým, aby
mu SZČO Mgr. Lívia Horváthová vyúčtovávala poskytované služby faktúrou.
6. Ak nie je dohodnuté inak, lehota splatnosti faktúr je 14 dní od vystavenia.
7. Objednávateľ uhradí Poskytovateľovi 0,05 % z dlžnej čiastky za každý deň
oneskorenia platby.
8. Akákoľvek platba zo strany Objednávateľa voči Poskytovateľovi sa považuje za
uhradenú v deň jej pripísania na účet Poskytovateľa alebo dňom skutočného
prijatia príslušnej sumy v hotovosti Poskytovateľom.
VI. OSOBITNÉ USTANOVENIA
1. Objednávateľ je povinný zabezpečiť Poskytovateľovi
potrebnú súčinnosť a všetky informácie potrebné na zabezpečenie plnenia
objednávky. Ak Objednávateľ túto povinnosť poruší, Poskytovateľ nie je
zodpovedný za prípadné reklamácie z dôvodov, ktoré majú súvis s porušením tejto
povinnosti.
2. Poskytovateľ sa zaväzuje, že bude pri plnení predmetu objednávky postupovať
s odbornou starostlivosťou. Poskytovateľ sa ďalej zaväzuje dodržiavať všeobecne
záväzné predpisy, požiadavky Objednávateľa uvedené v objednávke, ako aj všetky
zmluvné dojednania medzi Poskytovateľom a Objednávateľom.
VII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Ak tieto všeobecné obchodné podmienky neurčujú inak,
riadia sa obchodné vzťahy medzi Objednávateľom a Poskytovateľom ustanoveniami
zákona číslo 513/1991 Z. z. (Obchodný zákonník) v znení neskorších predpisov.
2. Akékoľvek spory vzniknuté v súvislosti s plnením objednávky budú prednostne
riešené vzájomnými rokovaniami a na základe vzájomnej dohody.
3. Znenie týchto obchodných podmienok je záväzné.
4. Dojednania medzi Objednávateľom a Poskytovateľom odlišné od týchto
všeobecných obchodných podmienok majú prednosť. Tieto všeobecné obchodné
podmienky Poskytovateľa majú vždy prednosť pred všeobecnými obchodnými
podmienkami Objednávateľa.
5. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú uverejnené na stránke www.topika9.webnode.sk/VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY.
Verzia obchodných podmienok na internete je jedinou autentickou verziou
Všeobecných obchodných podmienok Poskytovateľa.
6. Tieto podmienky SZČO Mgr. Lívia Horváthová sú platné a záväzné pre všetkých
objednávateľov jej služieb od 15. februára 2016.